1
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
III DELOVNOPRAVNA ZAKONODAJA
Višina obveznega zdravstvenega prispevka
V Uradnem listu RS, št. 12/25, je objavljena višina obveznega
zdravstvenega prispevka.
Višina obveznega zdravstvenega prispevka od 1. marca 2025
dalje znaša 37,17 eura. K.F.
III SPLOŠNA ZAKONODAJA
V javni obravnavi je predlog Zakona o
spremembah in dopolnitvah Zakona o
varstvu potrošnikov
Obveščamo vas, da je na portalu E-demokracija objavljen pred-
log Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o varstvu
potrošnikov (EVA 2024-2180-0033), ki je dostopen tudi na sple-
tni strani TZS.
S predlogom zakona se v slovenski pravni red prenašajo:
Direktiva (EU) 2024/825/EU Evropskega parlamenta in Sveta
z dne 28. februarja 2024 o spremembi direktiv 2005/29/ES
in 2011/83/EU v zvezi s krepitvijo vloge potrošnikov za zeleni
prehod z boljšim varstvom pred nepoštenimi praksami in bolj-
šim obveščanjem (UL L št. 2024/825 z dne 6. 3. 2024),
Direktiva (EU) 2024/1799 Evropskega parlamenta in Sveta z
dne 13. junija 2024 o skupnih pravilih za spodbujanje popra-
vila blaga in o spremembi Uredbe (EU) 2017/2394 ter direktiv
(EU) 2019/771 in (EU) 2020/1828 (UL L št. 2024/1799 z dne 10.
7. 2024) in
Direktiva (EU) 2023/2673 Evropskega parlamenta in Sveta z
dne 22. novembra 2023 o spremembi Direktive 2011/83/EU
glede pogodb o finančnih storitvah, sklenjenih na daljavo, in
razveljavitvi Direktive 2002/65/ES (UL L št. 2023/2673 z dne
28. 11. 2023).
Spremembe se nanašajo tako na področja nedavno sprejetih
evropskih direktiv (krepitev vloge potrošnika za zeleni prehod,
pravica do popravila, pogodbe o finančnih storitvah, sklenjenih
na daljavo), kot tudi označevanje blaga ob znižanjih in podob-
no.
Člane za morebitne komentarje in pripombe prosimo do
vključno četrtka, 6. marca 2025, na elektronski naslov: taj-
nistvo@tzslo.si ali nika.pecevnik@tzslo.si. N.P.
Glasilo Trgovinske zbornice Slovenije, 1. marec 2025, št. 7/25
TISKOVINA • Poštnina plačana pri pošti 1102 Ljubljana
Brezplačno regijsko srečanje s člani TZS v Mariboru – Hotel City Maribor, 11. 3. 2025
ob 13.00 uri
Odredba o višini urne postavke in višini dohodka za opravljeno začasno ali občasno
delo upokojencev
V Uradnem listu RS, št. 11/25, je objavljena Odredba o višini urne
postavke in višini dohodka za opravljeno začasno ali občasno
delo upokojencev.
V obdobju od 1. marca 2025 do 28. februarja 2026 višina urne
postavke upravičenca za opravljeno uro začasnega ali občasne-
ga dela ne sme biti nižja od 7,35 eura, višina dohodka za op-
ravljeno začasno ali občasno delo pa v seštevku v koledarskem
letu 2025 ne sme presegati 10.985,91 eura. Ta odredba začne
veljati 1. marca 2025. T.R.
Neobvezujoče mnenje Informacijskega pooblaščenca RS glede posredovanja podatkov
o bolniškem režimu detektivu
V nadaljevanju vas seznanjamo z neobvezujočim mnenjem In-
formacijskega pooblaščenca RS glede posredovanja podatkov o
bolniškem režimu detektivu.
Neobvezujoče mnenje Informacijskega pooblaščenca RS
Na podlagi informacij, ki ste nam jih posredovali, vam v nada-
ljevanju skladno s 5. točko prvega odstavka 55. člena Zakona o
varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22; ZVOP-2), 58.
členom Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z
dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih
podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter razveljavitvi Di-
rektive 95/46/ES (v nadaljevanju: Splošna uredba) ter 2. členom
Zakona o informacijskem pooblaščencu (Uradni list RS, št. 113/05,
51/07 – ZUstS-A; ZInfP) posredujemo naše neobvezujoče mnenje
v zvezi z vašim vprašanjem.
Upravljavec (v konkretnem primeru delodajalec) ne more
preko detektiva pridobivati osebnih podatkov, za obdelavo
katerih sam nima pravne podlage. Osebni podatki delavcev
se lahko zbirajo, obdelujejo, uporabljajo in posredujejo tretjim
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
osebam samo, če je to določeno z ZDR-1 ali drugim zakonom
ali če je to potrebno zaradi uresničevanja pravic in obveznosti
iz delovnega razmerja, ali v zvezi z delovnim razmerjem. De-
tektiv lahko pridobiva informacije neposredno od osebe, na
katero se podatki nanašajo, in od drugih oseb, ki s podatki
razpolagajo, če so jih pripravljene dati prostovoljno, ter iz jav-
no dostopnih virov. Detektiv ima ne glede na prejšnji stavek v
okviru pooblastila naročnika za izvedbo nadzora zaradi ugo-
tavljanja zlorabe pravice do zadržanosti z dela zaradi bolezni
ali poškodbe pravico pridobiti navodilo o ravnanju osebe pod
nadzorom v času zadržanosti od dela.
Informacijski pooblaščenec uvodoma poudarja, da lahko podaja
neobvezujoča mnenja in pojasnila, ne sme pa izven konkretnih
nadzornih ali drugih upravnih postopkov preverjati primernosti
izbrane pravne podlage ali namenov oziroma obsega obdelave
osebnih podatkov v konkretnem primeru. Informacijski pooblaš-
čenec tako v okviru neobvezujočega mnenja ne more presoja-
ti ustreznosti predvidenih rešitev v vašem podjetju s predpisi s
področja varstva osebnih podatkov, ampak v nadaljevanju podaja
zgolj splošna pojasnila.
Informacijski pooblaščenec uvodoma pojasnjuje, da je treba za
vsako obdelavo osebnih podatkov najprej zagotoviti ustrezno
pravno podlago. Izbor ustrezne pravne podlage za posamezno
obdelavo je obveznost upravljavca (v konkretnem primeru vaše-
ga podjetja kot delodajalca), ki mora pri tem upoštevati konkret-
ne okoliščine in namene obdelave. Sama obdelava osebnih po-
datkov mora potekati na eni od pravnih podlag, ki jih določa prvi
odstavek 6. člena Splošne uredbe. V skladu s tem je obdelava
osebnih podatkov zakonita le in kolikor je izpolnjen vsaj eden od
naslednjih pogojev:
a) posameznik, na katerega se nanašajo osebni podatki, je pri-
volil v obdelavo njegovih osebnih podatkov v enega ali več
določenih namenov;
b) obdelava je potrebna za izvajanje pogodbe, katere pogodbe-
na stranka je posameznik, na katerega se nanašajo osebni po-
datki, ali za izvajanje ukrepov na zahtevo takega posameznika
pred sklenitvijo pogodbe;
c) obdelava je potrebna za izpolnitev zakonske obveznosti, ki
velja za upravljavca;
d) obdelava je potrebna za zaščito življenjskih interesov posa-
meznika, na katerega se nanašajo osebni podatki, ali druge
fizične osebe;
e) obdelava je potrebna za opravljanje naloge v javnem interesu
ali pri izvajanju javne oblasti, dodeljene upravljavcu;
f) obdelava je potrebna zaradi zakonitih interesov, za katere si
prizadeva upravljavec ali tretja oseba, razen kadar nad takimi
interesi prevladajo interesi ali temeljne pravice in svoboščine
posameznika, na katerega se nanašajo osebni podatki, ki zah-
tevajo varstvo osebnih podatkov, zlasti kadar je posameznik,
na katerega se nanašajo osebni podatki, otrok.
Informacijski pooblaščenec splošno pojasnjuje, da glede obde-
lave osebnih podatkov delavcev veljajo načeloma enaka pravila
za delodajalce v zasebnem in javnem sektorju, pri čemer so za
ugotavljanje zakonitosti konkretne obdelave pomembni posame-
zni področni predpisi. Zakon o delovnih razmerjih (Uradni list RS,
št. 21/13, 78/13 – popr., 47/15 – ZZSDT, 33/16 – PZ-F, 52/16, 15/17
– odl. US, 22/19 – ZPosS, 81/19, 203/20 - ZIUPOPDVE, 119/21 -
ZČmlS-A, 202/21 - odl. US, 15/22, 54/22 – ZUPŠ-1, 114/23, 136/23
– ZIUZDS; v nadaljevanju: ZDR-1) v 48. členu določa, da se lahko
osebni podatki delavcev zbirajo, obdelujejo, uporabljajo in posre-
dujejo tretjim osebam samo, če je to določeno s tem ali drugim
zakonom ali če je to potrebno zaradi uresničevanja pravic in ob-
veznosti iz delovnega razmerja ali v zvezi z delovnim razmerjem.
Pri tem so mišljene pravice in obveznosti obeh, tako delavca kot
delodajalca. Delodajalec mora natančno izkazati, zakaj je pot-
rebna takšna obdelava osebnih podatkov delavca. Pri tem mora
delodajalec v skladu s 46. členom ZDR-1 varovati in spoštovati
delavčevo osebnost ter upoštevati in ščititi delavčevo zasebnost.
Delodajalec mora torej paziti tudi na spoštovanje zasebnosti in
dostojanstva delavca, odgovornost delodajalca pa narašča z in-
tenzivnostjo posega v zasebnost. Nadalje ZDR-1 v tretjem odstav-
ku 48. člena določa, da se morajo osebni podatki delavcev, za
zbiranje katerih ne obstoji več zakonska podlaga, takoj zbrisati
in prenehati uporabljati. Upoštevajoč določbe ZDR-1 lahko torej
delodajalec osebne podatke delavca obdeluje samo, če ima za
to podlago v zakonu ali če je to potrebno zaradi uresničevanja
pravic in obveznosti iz delovnega razmerja ali v zvezi z delovnim
razmerjem. Ob tem Informacijski pooblaščenec opozarja na na-
čelo najmanjšega obsega podatkov, ki določa, da morajo biti pod
pogojem, da obstaja pravna podlaga, osebni podatki, ki se ob-
delujejo, ustrezni, relevantni in omejeni na to, kar je potrebno za
namene, za katere se obdelujejo. Navedeno načelo pomeni, da
je potrebno obdelovati samo toliko osebnih podatkov, kolikor je
nujno potrebno za dosego zakonitega namena obdelave.
Informacijski pooblaščenec nadalje pojasnjuje, da je kontrola
bolniškega staleža v določenih primerih potrebna zaradi uresni-
čevanja pravic in obveznosti iz delovnega razmerja. Določba 8.
alineje prvega odstavka 110. člena ZDR-1 namreč predpisuje, da
lahko delodajalec delavcu izredno odpove pogodbo o zaposlitvi,
če delavec v času odsotnosti z dela zaradi bolezni ali poškodbe
ne spoštuje navodil pristojnega zdravnika ali zdravstvene komisi-
je ali če v tem času opravlja pridobitno delo ali če brez odobritve
pristojnega zdravnika ali zdravstvene komisije odpotuje iz kraja
svojega bivanja. Kontrolo bolniškega staleža in s tem povezano
obdelavo osebnih podatkov delavcev lahko delodajalec izvaja
sam, lahko pa za kontrolo najame detektiva, saj v skladu z 9.toč-
ko drugega odstavka 34. člena Zakona o detektivski dejavnosti
(Uradni list RS, št. 95/24; v nadaljevanju: ZDD-2) sodi v detektivo-
vo delovno področje tudi pridobivanje informacij o zlorabah pra-
vice do zadržanosti z dela zaradi bolezni ali poškodbe, zlorabah
uveljavljanja pravice do povračila stroškov prevoza na delo in z
dela, dela pod vplivom alkohola ali prepovedanih drog ter o dru-
gih disciplinskih kršitvah in kršilcih v skladu z zakonodajo, ki ureja
delovna razmerja.
Na podlagi 33. člena ZDD-2 detektiv opravlja detektivsko de-
javnost na podlagi pisnega pooblastila naročnika, iz katerega je
razvidno delovno področje iz tega zakona, namen in obseg da-
nega pooblastila. V primeru sklenjene pogodbe med detektivom
in naročnikom mora biti pooblastilo priloga pogodbe. Naročnik
lahko na detektiva prenese samo tiste pravice, ki jih ima sam. Pra-
vica detektiva za pridobivanje informacij in podatkov izhaja torej
iz naročnikovega naročila, kar pomeni, da detektiv nima pravice
samostojno zbirati, obdelovati, shranjevati in uporabljati informa-
cij in podatkov, za katere ga naročnik ni pisno pooblastil. Uprav-
ljavec (v konkretnem primeru delodajalec) tako ne more preko
detektiva pridobivati osebnih podatkov, za obdelavo katerih sam
nima pravne podlage. Pooblastilo za pridobivanje osebnih podat-
kov preko detektiva je torej možno zgolj v obsegu, za katerega
ima sam upravljavec pravno podlago. Upravičenja, ki jih zakon
podeljuje detektivu, so določena v 35. členu ZDD-2: pridobiva-
nje podatkov od oseb ali iz javno dostopnih virov;pridobivanje
podatkov iz evidenc; pridobivanje podatkov z osebno zaznavo;
uporaba tehničnih sredstev.
V zvezi s pridobivanjem podatkov od oseb prvi odstavek 36. člena
ZDD-2 določa, da detektiv lahko pridobiva informacije neposred-
no od osebe, na katero se podatki nanašajo, in od drugih oseb,
ki s podatki razpolagajo, če so jih pripravljene dati prostovoljno,
ter iz javno dostopnih virov. Drugi odstavek istega člena pa nato
določa, da ima detektiv ne glede na prejšnji odstavek v okviru
pooblastila naročnika za izvedbo nadzora zaradi ugotavljanja
2
WWW.TZSLO.SI
zlorabe pravice do zadržanosti z dela zaradi bolezni ali poškod-
be pravico pridobiti navodilo o ravnanju osebe pod nadzorom v
času zadržanosti od dela. Detektiv se pri pridobivanju navodila ne
sme seznaniti z drugimi podatki zdravstvene dokumentacije, ki se
nanašajo na osebo pod nadzorom. V tretjem odstavku 36. člena
ZDD-2 je določeno še, da je pristojni osebni zdravnik navodilo o
ravnanju osebe pod nadzorom v času zadržanosti od dela dolžan
detektivu posredovati v treh delovnih dneh od prejema detekti-
vove pisne zahteve. Detektiv mora zahtevi priložiti tudi fotokopijo
pisnega pooblastila.
V skladu z navedenim torej delodajalec oziroma v njegovem ime-
nu detektiv lahko pridobi podatke o bolniškem režimu delavca
(navodila zdravnika o ravnanju - morebitnem strogem počitku ali
dopustnem gibanju) med bolniško odsotnostjo in podatek o pred-
videnem času odsotnosti, ker brez njih ne more ukrepati ob sumu
zlorabe bolniškega staleža in organizirati dela oziroma zagotoviti
nadomeščanja odsotnega delavca.
Vir: Povzeto po neobvezujočem mnenju Informacijskega poob-
laščenca RS, št. 07120-1/2025/62 z dne 24. 2. 2025. K.F.
VABI: 31. brezplačna TRGOVINKO-va delov-
nopravna klepetalnica
Vljudno vas vabimo na 31. brezplačno TRGOVINKO-vo delov-
nopravno klepetalnico, ki bo potekala dne 20. 3. 2025 s pri-
četkom ob 13.00 uri preko spletne aplikacije ZOOM (trajanje
približno do 14.00 ure).
31. TRGOVINKO-vo delovnopravno klepetalnico organizira TZS.
Program:
1. del: Novosti oziroma predvidene novosti s področja delov-
nopravne zakonodaje ter varnosti in zdravja pri delu
nove višine najnižjih osnov za plačilo prispevkov za socialno
varnost,
novi zneski prispevkov za socialno varnost samozaposlenih,
regres za letni dopust 2025,
in druge novosti …
Predstavitev bosta izvedli Barbara Krivic in Karmen Fortuna, prav-
ni svetovalki TZS
Kotizacije NI! ZOOM povezavo na dogodek vam bomo na e-na-
slov, ki ga boste navedli ob prijavi, poslali uro pred začetkom do-
godka.
Naslednji termini TRGOVINKO-ve delovnopravne klepetalnice v
letu 2025:
17. april 2025 ob 13.00 uri
15. maj 2025 ob 13.00 uri
19. junij 2025 ob 13.00 uri
18. september 2025 ob 13.00 uri
16. oktober 2025 ob 13.00 uri
20. november 2025 ob 13.00 uri
VABI: Označite si termine za leto 2025 v svojem
koledarju in se nam pridružite v četrti sezoni klepetalnic!Ob
tem vas vabimo, da nam predlagate aktualne vsebine, saj že-
limo klepetalnico čim bolj prilagoditi potrebam naših članov in
vas seznanjati z vsebinami, ki jih potrebujete tako za učinkovito
izvajanje vsakodnevnih nalog kot tudi za načrtovanje poslovnih
procesov v prihodnje. B.K., K.F.
III ŽIVILA
Evropska komisija je predstavila dokument »Vizija za kmetijstvo in prehrano«
Evropska komisija je 19. februarja 2025 predstavila dokument
»Vizija za kmetijstvo in prehrano - Oblikovanje prihodnosti kmetij-
stva in agroživilskega sektorja za prihodnje generacije v Evropi«
(angleški izvirnik »A Vision for Agriculture and Food«). Ob prizna-
vanju bistvene vloge kmetov je cilj vizije povečati konkurenčnost
in privlačnost agroživilskega sektorja.
Vizija je sestavljena iz več prednostnih področij s poenostavitvijo
pravil EU, raziskavami, inovacijami in digitalizacijo kot med-
sektorskimi gonili.
Da bi koristili kmetom, agroživilski verigi in nenazadnje državlja-
nom, vizija med drugim predlaga:
Vzpostavitev privlačnega agroživilskega sektorja:
pregled pravil o nepoštenih trgovinskih praksah in uredbe
o skupni ureditvi trgov,
predlog za pravičnejšo, enostavnejšo in ciljno usmerjeno
skupno kmetijsko politiko,
okrepitev opazovalnice EU za agroživilsko verigo,
predstavitev strategije za biogospodarstvo,
oblikovanje ambicioznega naložbenega programa,
izvedbo strategije generacijske prenove,
ustanovitev opazovalnice EU za kmetijska zemljišča.
Spodbujanje konkurenčnega in odpornega sektorja:
vzpostavitev novih dialogov o partnerstvu na področju
agroživilske politike,
poenostavitev upravnega bremena za kmete in živilska
podjetja,
priprava načrta za reševanje izzivov v zvezi z oskrbo z be-
ljakovinami,
prizadevati si za večjo uskladitev proizvodnih standardov,
ki se uporabljajo za uvožene proizvode,
pregled zakonodaje o dobrem počutju živali,
razvoj ambiciozne varnostne mreže enotnosti za agroži-
vilski sektor EU,
poziv k evropskemu pristopu k obvladovanju tveganj in kriz,
sprejetje načrta za prilagajanje podnebnim spremembam,
uvedba dolgoročne strategije za živinorejo.
Zagotovitev pogojev za sektor, ki bo kos izzivom prihodnosti:
zagotavljanje prostovoljne primerjalne analize za trajno-
stnost na kmetiji,
predlog strategije za odpornost na vodne vire,
pospešitev dostopa do biopesticidov,
nagrajevanje z odvzemom ogljika in sekvestracijo ogljika
v kmetijske površine,
začetek digitalne strategije EU za kmetijstvo.
Osredotočenost na hrano ter pravične življenjske in delov-
ne pogoje na podeželskih območjih:
posodobitev akcijskega načrta EU za podeželje in okrepi-
tev pakta za podeželje,
vzpostavitev platforme za ženske v kmetijstvu,
organizirati letni dialog o hrani z akterji prehranskega sis-
tema,
3
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
okrepitev vloge javnega naročanja,
razvoj kratkih dobavnih verig,
pregled šolske sheme EU,
povečati ozaveščenost potrošnikov s promocijsko politiko,
nadaljnje spodbujanje uporabe geografskih označb. K.F.
Program »ZaUpam – podpora trgovskim podjetjem za dodatno izboljšanje sestave živil
in spodbujanje zdravih izbir«
Na voljo je promocijski plakat – portal in mobilna
aplikcija »Veš, kaj ješ«
Obveščamo vas, da smo v mesecu februarju 2025 v okviru pro-
grama »ZaUpam – podpora trgovskim podjetjem za dodatno iz-
boljšanje sestave živil in spodbujanje zdravih izbir« pripravili pro-
mocijski plakat za spodbujanje k uporabi portala in mobilne
aplikacije »Veš, kaj ješ?«. Navedena mobilna aplikacija, za ka-
tero skrbijo Zveza potrošnikov Slovenije, Inštitut za nutricionistiko
in Institut Jožef Stefan, spodbuja zdrave izbire.
SPODBUJA: Z aplikacijo skeniraj črtno kodo izdel-
ka ali z embalaže prepiši hranilne vrednosti in na semaforju pre-
veri, kako primerno je živilo za uživanje:
Zelena luč: Vsebnost je primerna zdravemu prehranjevanju!
Super izbira!
Rumena luč: Vsebnost je že rahlo višja. Ne pretiravaj s koli-
čino.
Rdeča luč: Vsebnost ni najboljša. Tega izdelka zaužij čim manj
in ne pogosto.
Vljudno vas vabimo, da promocijski plakat izobesite v vaših
prodajalnah in kupce spodbujate k bolj zdravim izbiram pre-
hrambnih izdelkov.
Vsa podjetja, ki nastopate kot proizvajalci izdelkov lastne (trgo-
vske) blagovne znamke, ste vabljen, da vaše izdelke vnesete v
orodje NutriBase ter obogatite zbirko izdelkov na portalu »Veš,
kaj ješ?«. Orodje NutriBase je brezplačno na voljo po predho-
dni registraciji na spletni povezavi: https://nutribase.ijs.si/.
VABI: Vabimo vas, da preko informacijskega sis-
tema NutriBase in digitalnega orodja NutriForm tudi vi delite
informacije o hranilni sestavi vaših živilskih izdelkov na portal
in aplikacijo »VešKajJeš?«. Orodje NutriForm vam omogoča
izdelavo QR kode z neposredno povezavo do vaše javne ob-
jave, ki jo lahko uporabite v vaših promocijskih gradivih (npr.
trgovskih katalogih, na spletni strani ipd.). Na spletni strani pro-
grama vam je že na voljo vzorčni primer uporabe QR kode za ob-
javo v trgovskem letaku ali drugem promocijskem gradivu.
V okviru programa izvajamo brezplačne praktične delavnice za upo-
rabo orodja NutriForm. Trenutno so na voljo individualna usposa-
bljanja, na katerih posameznemu podjetju prikažemo orodje Nutri-
Form ter zaposlene v podjetju usposobimo za njegovo uporabo.
VABI: V kolikor ste tudi v vašem podjetju zainte-
resirani za izvedbo individualnega usposabljanja, vas vljudno
prosimo, da nam vaš interes sporočite na e-naslov: karmen.for-
tuna@tzslo.si ali info@tzslo.si. Po prejemu vašega interesa bomo
z vami uskladili termin usposabljanja.
Podrobneje lahko vsebine programa »ZaUpam« spremljate
preko spletne povezave: https://www.tzslo.si/sl/projekti/pro-
jekti-v-teku/ZaUpam.
Za vse dodatne informacije smo vam na razpolago: Mija Lapornik,
vodja programa in Karmen Fortuna, sodelavka na programu –
01 58 98 218 in karmen.fortuna@tzslo.si. M.L. K.F.
Program sofinancira Ministrstvo za zdravje RS.
Iz Uradnega lista EU
Živila in krma
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/167 zdne 30.januar-
ja2025 oodobritvi dajanja na trg glukozil hesperidina kot no-
vega živila in ospremembi Izvedbene uredbe (EU)2017/2470
- UL EU, št. L 2025/167 z dne 31. 1. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/168 zdne 30.januarja
2025 opodaljšanju dovoljenja za pripravek iz Limosilactoba-
cillus fermentum NCIMB30169 kot krmni dodatek za vse žival-
ske vrste in spremembi Izvedbene uredbe (EU) št.399/2014
- UL EU, št. L 2025/168 z dne 31. 1. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/169 zdne 30.januarja
2025 odovoljenju za pripravek iz Saccharomyces cerevisiae
DBVPG 48 SF kot krmni dodatek za prežvekovalce, ki niso
molzni prežvekovalci (imetnik dovoljenja: Mazzoleni S.p.A.) -
UL EU, št. L 2025/169 z dne 31. 1. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/178 z dne
24.januarja2025 oregistraciji geografske označbe Aglonas
maizes veistūklis (ZGO) vregistru Unije za geografske označ-
be vskladu zUredbo (EU)2024/1143 Evropskega parlamenta
in Sveta - UL EU, št. L 2025/178 z dne 31. 1. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/191 z dne 24. janu-
arja 2025 o registraciji geografske označbe Sussex (ZOP)
v registru Unije za geografske označbe v skladu z Uredbo
(EU)2024/1143 Evropskega parlamenta in Sveta - UL EU, št. L
2025/191 z dne 31. 1. 2025;
Popravek Delegirane uredbe Komisije (EU) 2023/2465 z dne
17.avgusta 2023 odopolnitvi Uredbe (EU) št.1308/2013 Evrop-
skega parlamenta in Sveta glede tržnih standardov za jajca ter
razveljavitvi Uredbe Komisije (ES) št.589/2008 (ULL, 2023/2465,
8.11.2023) - UL EU, št. L 2025/90097 z dne 31. 1. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/179 zdne 31.januarja
2025 ozbiranju in pošiljanju molekularnih analiznih podatkov
vokviru epidemioloških raziskav izbruhov alimentarnih okužb
4
WWW.TZSLO.SI
vskladu z Direktivo2003/99/ES Evropskega parlamenta in
Sveta - UL EU, št. L 2025/179 z dne 3. 2. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/181 zdne 31.januarja
2025 opopravku Izvedbene uredbe (EU) 2024/2393 glede
razveljavitve Izvedbene uredbe (EU)2015/1416 - UL EU, št. L
2025/181 z dne 3. 2. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/182 zdne 31.januar-
ja2025 opopravku Izvedbene uredbe (EU)2019/901 za po-
pravek kemijske formule mononatrijeve soli riboflavin 5′-fos-
fata - UL EU, št. L 2025/182 z dne 3. 2. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/183 zdne 31.januar-
ja2025 ospremembi Izvedbene uredbe (EU)2017/53 glede
najvišje priporočene vsebnosti aktivne snovi vpopolni krmni
mešanici krmnega dodatka, ki vsebuje nonanojsko kislino,
za nekatere kategorije prašičev in perutnine - UL EU, št. L
2025/183 z dne 3. 2. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/187 zdne 31.januarja
2025 opopravku Izvedbene uredbe (EU)2022/415 odovolje-
nju za jabolčno kislino, citronsko kislino, ki jo proizvaja Asper-
gillus niger DSM 25794 ali CGMCC 4513/CGMCC 5751 ali
CICC40347/CGMCC5343, sorbinsko kislino in kalijev sorbat,
ocetno kislino, natrijev diacetat in kalcijev acetat, propionsko
kislino, natrijev propionat, kalcijev propionat in amonijev pro-
pionat, mravljično kislino, natrijev format, kalcijev format in
amonijev format ter mlečno kislino, ki jo proizvaja Bacillusco-
agulans (LMGS-26145 ali DSM23965) ali Bacillussmithii (LMG
S-27890) ali Bacillussubtilis (LMGS-27889), in kalcijev laktat
kot krmne dodatke za nekatere živalske vrste - UL EU, št. L
2025/187 z dne 3. 2. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/188 zdne 31.januar-
ja2025 odovoljenju za L-triptofan, proizveden zEscherichia
coli CGMCC 7.460, kot krmni dodatek za vse živalske vrste -
UL EU, št. L 2025/188 z dne 3. 2. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/193 zdne 31.januarja
2025 opodaljšanju dovoljenja za pripravek iz endo-1,4-be-
ta-ksilanaze, proizvedene sTrichoderma reesei CBS 143953,
subtilizina, proizvedenega zBacillus subtilis CBS 143946, in
alfa-amilaze, proizvedene z Bacillus amyloliquefaciens CBS
143954, kot krmni dodatek za piščance za pitanje, purane za
pitanje, race in kokoši nesnice ter dovoljenju za nove upora-
be navedenega pripravka kot krmnega dodatka za vse druge
vrste in kategorije perutnine (imetnik dovoljenja: Genencor
International B.V.) ter razveljavitvi Uredbe (ES) št.1087/2009
in Izvedbene uredbe (EU) št.389/2011 - UL EU, št. L 2025/193
z dne 3. 2. 2025;
Uredba Komisije (EU) 2025/195 z dne 3. februarja 2025
ospremembi Priloge II k Uredbi Evropskega parlamenta in
Sveta (ES) št.396/2005 glede mejnih vrednosti ostankov za
fenbukonazol in penkonazol vali na nekaterih proizvodih - UL
EU, št. L 2025/195 z dne 4. 2. 2025;
Popravek Izvedbene uredbe Komisije (EU) 2024/2004
z dne 23. julija 2024 o spremembi Izvedbene uredbe
(EU) 2019/2072 glede seznama škodljivih organizmov ter
pravil ovnosu rastlin, rastlinskih proizvodov in drugih pred-
metov na ozemlje Unije ter njihovih premikih po njem (ULL,
2024/2004, 26.7.2024) - UL EU, št. L 2025/90106 z dne 4. 2.
2025. K.F.
III IZOBRAŽEVANJE
Poziv delodajalcem za podajo vloge za verifikacijo učnih mest
Pravilnik o verifikaciji in vodenju registra učnih mest ter o izbri-
su iz registra (Uradni list RS, št. 26/03 in 79/06 – ZPSI-1) določa
postopek verifikacije pogojev za izvajanje praktičnega izobra-
ževanja dijakov na učnem mestu v gospodarski družbi, pri
samostojnem podjetniku posamezniku in zavodu, postopek za
vpis v register učnih mest, vsebino, obliko in način vodenja regi-
stra ter postopek izbrisa iz registra.
Delodajalci, ki želijo imeti učna mesta oziroma dijakom nuditi
praktično izobraževanje, morajo podati vlogo za verifikacijo
pogojev za izvajanje praktičnega izobraževanja dijakov, Tr-
govinska zbornica Slovenije pa na podlagi prejete vloge izvede
postopek verifikacije učnih mest, izda odločbo o izpolnjevanju
pogojev za izvajanje praktičnega izobraževanja dijakov na učnem
mestu ter podjetje vpiše v register učnih mest.
Register učnih mest TZS je povezan tudi s centralnim registrom
učnih mest (CRUM), ki ga vodi Center RS za poklicno izobraže-
vanje (CPI) in je dostopen na povezavi: https://crum.cpi.si/. Na ta
način lahko dijaki, ki opravljajo PUD v trgovskih podjetjih, tista
podjetja, ki to možnost ponujajo, najdejo tudi po tej poti.
OPOZARJA: Na podlagi določb Zakona o poklic-
nem in strokovnem izobraževanju (Uradni list RS, št. 79/06, 68/17,
46/19 in 53/24) mora delodajalec dijaku zagotoviti mentorja, ki
izpolnjuje naslednje pogoje:
ima mojstrski ali delovodski ali poslovodski izpit ali
ima najmanj srednjo strokovno izobrazbo in tri leta delovnih
izkušenj z ustreznega področja ter pedagoško-andragoško
usposobljenost po programu, ki ga na predlog Centra Re-
publike Slovenije za poklicno izobraževanje sprejme pristojni
strokovni svet.
Če za izvajanje praktičnega usposabljanja z delom v izobraže-
valnem programu srednjega poklicnega izobraževanja ni dovolj
mentorjev z ustreznimi kadrovskimi pogoji iz prejšnjega odstav-
ka, je ne glede na prejšnji odstavek mentor lahko tudi oseba,
ki ima najmanj srednjo poklicno izobrazbo, pedagoško-andra-
goško usposobljenost iz prejšnjega odstavka in najmanj pet
let delovnih izkušenj s področja poklica, za katerega se dijak
izobražuje.
V kolikor želite tudi v vašem podjetju dijakom nuditi praktično
izobraževanje na učnem mestu, vas vljudno prosimo, da nam
posredujete izpolnjeno vlogo za verifikacijo skupaj s prilo-
gami, na naslov: Trgovinska zbornica Slovenije, Dunajska cesta
167, Ljubljana ali na e-naslov: info@tzslo.si. Vlogo, priloge ter do-
datne koristne informacije v zvezi z verifikacijo učnih mest lahko
najdete na naši spletni strani: http://www.tzslo.si/izobrazevanja/
ucna-mesta. Ob tem vas opozarjamo, da morate k vlogi obve-
zno priložiti tudi potrdilo o pedagoško-andragoški usposoblje-
nosti mentorjev.
Podjetja, ki ste učna mesta že verificirala, prosimo, da nam mo-
rebitne spremembe relevantnih podatkov (denimo ukinjena ali
novo uvedena učna mesta, novi mentorji, kontaktna oseba, kon-
taktne informacije ipd.) redno sporočate in s tem prispevate k ak-
tualnosti podatkov v registru.
Za vse dodatne informacije v zvezi z verifikacijo učnih mest vam je
na razpolago Tanja Rudolf: tanja.rudolf@tzslo.si in 01 58 98 220.
T.R.
5
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
Razpis za štipendije za deficitarne poklice
Javni štipendijski, razvojni, invalidski in preživninski sklad Repu-
blike Slovenije je objavil javni razpis za pridobitev štipendije za
deficitarne poklice za prihodnje šolsko leto 2025/2026 v vred-
nosti 4.444.560 evrov. Vlogo bo mogoče oddati od 1. avgusta
2025 do 30. septembra 2025. Razpis prinaša kar nekaj novih
poklicev, za katere bo možno pridobiti štipendijo.
Štipendije so namenjene spodbujanju mladih za vpis v izobraže-
valne programe za poklice, za katere na trgu dela primanjkuje
kadra. Seznam nabora poklicev, ki veljajo za deficitarne, se spre-
minja. Januarja je bila sprejeta nova Politika štipendiranja 2025
–2029, ki je na seznam dodala nove poklice, za katere je v tem
obdobju zaznati razkorak med trenutnim in prihodnjim številom
razpoložljivih kadrov in predvideno ponudbo delovnih mest.
Tudi letos je cilj dodeliti štipendijo 1.000 štipendistom, mesečna
višina štipendije pa znaša 123,46 evra in se spreminja na podlagi
usklajevanja na način in v roku, ki velja za transferje, v skladu z
zakonom, ki ureja usklajevanje transferjev posameznikom in go-
spodinjstvom v Republiki Sloveniji.
Štipendijo za deficitarne poklice bodo v šolskem letu 2025/2026
lahko pridobili dijaki, ki bodo prvič vpisani v 1. letnik enega
izmed v nadaljevanju navedenih izobraževalnih programov:
izdelovalec kovinskih konstrukcij, inštalater strojnih inštalacij,
oblikovalec kovin - orodjar, strojni mehanik, avtokaroserist, av-
toserviser, pek, mesar, geostrojnik rudar, tapetnik, papirničar,
steklar, kamnosek, zidar, klepar - krovec, izvajalec suhomontažne
gradnje, tesar, slikopleskar - črkoslikar, pečar – polagalec kera-
mičnih oblog, gospodar na podeželju, vrtnar, cvetličar, hortikultur-
ni tehnik, gozdar, gastronom hotelir, dimnikar, tehnik steklarstva,
geotehnik in gastronomsko-turistični tehnik.
Dvojezični izobraževalni programi: predšolska vzgoja, ki se izva-
ja v italijanskem jeziku, ekonomski tehnik, ki se izvaja v italijanskem
jeziku, računalnikar, ki se izvaja v italijanskem jeziku, oblikovalec
kovin - orodjar, ki se izvaja v italijanskem jeziku, avtoserviser, ki se
izvaja v italijanskem jeziku, gastronom hotelir, ki se izvaja v italijan-
skem jeziku, elektrikar, ki se izvaja v madžarskem jeziku, inštalater
strojnih inštalacij, ki se izvaja v madžarskem jeziku, avtoserviser,
ki se izvaja v madžarskem jeziku, pečar - polagalec keramičnih
oblog, ki se izvaja v madžarskem jeziku, mehatronik operater, ki
se izvaja v madžarskem jeziku, gastronom hotelir, ki se izvaja v
madžarskem jeziku, predšolska vzgoja, ki se izvaja v madžarskem
jeziku, ekonomski tehnik, ki se izvaja v madžarskem jeziku.
Druge pomembne informacije glede štipendije za deficitarne poklice:
prejemanje štipendije za deficitarne poklice ne vpliva na viši-
no otroškega dodatka in na višino plačila dohodnine;
dijak lahko istočasno prejema državno štipendijo ali Zoisovo
štipendijo in štipendijo za deficitarne poklice, ne more pa
hkrati prejemati kadrovske štipendije;
v primeru, da dijak ponavlja isti letnik, za katerega je prejemal
štipendijo oziroma ne izpolnjuje pogojev za napredovanje v
višji letnik istega izobraževalnega programa, lahko štipendij-
sko razmerje miruje, vendar ne več kot eno leto.
Vir: Povzeto po spletni objavi Ministrstva za delo, družino, social-
ne zadeve in enake možnosti z dne 4. 2. 2025. K.F.
III AKADEMIJA TZS
A) Brezplačno regijsko srečanje s člani TZS v Mariboru – Hotel City Maribor, 11. 3. 2025
ob 13.00 uri
Na Trgovinski zbornici Slovenije bomo v okviru Akademije TZS v
letošnjem letu ponovno organizirali serijo brezplačnih regijskih
srečanj po različnih slovenskih krajih, na katerih se boste člani
TZS lahko seznanili z najpomembnejšimi novostmi na zakonodaj-
nem področju, ki so pomembna za podjetja.
Drugotakšno srečanje s člani v letošnjem letu bo potekalo11.
marca 2025 v Mariboru, v Hotelu City Maribor, Ulica Kneza
Koclja 22, od 13.00 do 15.00 ure.
Na regijskem srečanju se nam bodo pridružili tudistrokovnjaki
podjetja A1, programskega partnerja TZS, ki bodo udeležence
seznanili z aktualnimi vsebinami s področja kibernetske var-
nosti. Po končani predstavitvi najpomembnejših zakonodajnih
novosti vam bomo svetovalci Trgovinske zbornice Slovenije na
voljo za vsa vaša dodatna vprašanja in pojasnila.
V uvodnem delu srečanja bo izvršna direktorica TZS Mija Lapor-
nik podala kratek pregled stanja v slovenskem gospodarstvu
in v trgovini, kot izhaja iz zadnjih statističnih podatkov, vključno s
primerjavo z EU. Med drugim boste dobili odgovor na vprašanje,
kakšne so napovedi za prihodnje?
V nadaljevanju bomo posebno pozornost namenili aktualnim
vsebinam na zakonodajnem področju, ki bodo vplivale na po-
slovanje podjetij v letu 2025:
Kaj prinašajo davčne novosti, vključno z davkom na »slad-
ke pijače«?
Krizna shema - uveljavljanje delnega povračila nadomesti-
la plače za skrajšani delovni čas.
Zdravstvena reforma ter rešitve na področju bolniške od-
sotnost z dela.
Kaj prinašajo izhodišča za pokojninsko reformo?
Nov prispevek za dolgotrajno oskrbo.
Kako se prilagodim novim zahtevam na področju zagotavljanja
varnosti in zdravja zaposlenih pri ročnem premeščanju bremen?
Varstvo potrošnikov.
Začele so veljati obsežne spremembe Zakona o gospodar-
skih družbah.
Okoljske novosti in obeti v prihodnje.
Kaj pravzaprav pomenijo nova pravila za nekatere izdelke,
povezana z varstvom gozdov?
NEŽIVILA: splošna varnost proizvodov, univerzalni polnilnik,
baterije, okoljsko primerna zasnova za trajnostne izdelke,
fluorirani toplogredni plini, stroji, kozmetika, kemikalije, tek-
stilni izdelki in obutev.
ŽIVILA: v letošnjem letu predvidena prenova zakonodaje
– v javni obravnavi so predlogi novih zakonov - Zakon o hrani,
Zakon o varni hrani in krmi ter Zakon o kmetijstvu.
Strokovnjaki podjetja A1 Slovenija, programskega partnerja TZS,
nam bodo preko praktičnih primerov predstavili področje kiber-
netske varnosti in zaščite podjetja pred najbolj pogostimi
grožnjami, ki z razvojem tehnologij postaja vse bolj aktualno, pa
tudi kompleksno.
Zato spoštovani člani - vljudno vabljeni, da se nam na dogodku
pridružite in izkoristite priložnost izjemno pestrega programa za
pridobitev svežih ter aktualnih informacij, ki bodo vplivale na po-
slovanje podjetij v prihodnje. Obenem pa bomo prisluhnili tudi va-
šim stališčem in mnenjem ter pobudam za vsebine, ki jih mor-
da pogrešate in bi se jim morali v prihodnje še bolj posvetiti.
Ob zaključku bomo regijsko srečanje izkoristili za medsebojno
druženje, saj gre zagotovo za priložnost, da (še) bolje spoznate
zbornično strokovno službo, ter se družite in navezujete po-
slovne stike tudi z ostalimi prisotnimi predstavniki podjetij iz
vaše regije. Vabimo vas, da se nam tudi tokrat pridružite!
Splošni pogoji: Dogodek je namenjen članom TZS. Prijave
sprejemamo do zapolnitve prostih mest. KOTIZACIJE NI!
N.P., L.D.P.
6
WWW.TZSLO.SI
B) Brezplačni webinar »Kako smotrno razporediti sredstva za kibernetsko varnost
glede na velikost podjetja?« - on-line, 18. 3. 2025
Trgovinska zbornica Slovenije v sodelovanju s svojim program-
skim partnerjem A1 Slovenija dne 18. marca 2025 med 9.00 in
10.00 uro, preko spletne platforme ZOOM organizira brezplač-
ni webinar »Kako smotrno razporediti sredstva za kibernetsko
varnost glede na velikost podjetja
Kibernetska varnost je strateškega pomena, zato zahteva pozor-
nost lastnikov in vodilnih kadrov. K odgovornemu ravnanju nas
zavezujejo tudi zakoni in smernice.
Raziskave kažejo, da kar dve od treh srednje velikih slovenskih
podjetij nista ustrezno zaščiteni pred kibernetskimi grožnjami,
kar predstavlja resno tveganje za poslovanje. Pri manjših podje-
tjih je ta odstotek še višji.
Na webinarju, namenjenem ključnim odločevalcem v podjetju,
bomo predstavili:
praktične nasvete, kako ustrezno uredite področje kibernet-
ske varnosti;
ovrgli bomo mit, da je kibernetska varnost draga;
kako si z majhnim, vendar smiselno (u)porabljenim finančnim
vložkom, zagotovite celovit pristop h kibernetski varnosti.
Pridružite se nam in po koncu predstavitve zastavite vprašanja,
na katera bomo z veseljem odgovorili.
Predavatelj:g. Blaž Osrajnik, vodja produktnega marketinga za
poslovne uporabnike pri A1 Slovenija.
Kotizacije NI! Vljudno vabljeni. L.D.P.
C) Učinkovita komunikacija za uspešno prodajo in zadovoljstvo kupcev v trgovinah –
Ljubljana, 19. 3. 2025
Vljudno vabljeni, da se namdne 19. 3. 2025 med 9.00 in 12.00
uro, v sejni sobi TZSpridružite na delavnici »Učinkovita komuni-
kacija za uspešno prodajo in zadovoljstvo kupcev v trgovinah«.
Učinkovita komunikacija je temelj uspešne prodaje v trgovinah
– od prvega stika s kupcem do zaključka prodaje. Na delavnici
boste spoznali, kako s pravimi tehnikami in pristopom pove-
čamo prodajo ter ustvarimo odlično nakupovalno izkušnjo, ki
ohranja zvestobo kupcev, da se k nam vračajo vedno znova.
Vsebina:
1. Razumevanje vedenja kupcev. Kako prepoznamo različne tipe
kupcev in prilagodimo komunikacijo njihovim potrebam?
2. Tehnike aktivnega poslušanja. Kako s pravimi vprašanji in po-
slušanjem bolje razumemo želje in pričakovanja kupcev?
3. Skrivnosti uspešne prodaje. Kako predstavimo izdelke, da pri-
tegnemo pozornost in prepričamo?
4. Ravnanje z zahtevnimi kupci. Kako spretno rešujemo pritožbe
in konflikte ter ohranjamo zadovoljstvo kupcev?
5. Ustvarjanje zvestobe. Kako gradimo dolgoročne odnose s
kupci in povečamo njihovo zvestobo?
Komu je delavnica namenjena: Delavnica je zasnovana za pro-
dajalce, vodje in vse, ki želite izboljšati svoje komunikacijske ve-
ščine in nadgraditi odnose s kupci.
Predavatelj:g. Jure Habbese s trženjem, prodajo in vodenjem
na področju prodaje ukvarja že več kot 30 let. Je tudi avtor pro-
dajnega priročnika z naslovom »Uživajmo v prodaji« v letu 2013,
ki mu je sledilo nadaljevanje z naslovom »Skrivnosti uspešne pro-
daje« v letu 2016. Od novembra 2018 dalje je tudi urednik prve
spletne revije »PROPRO«, ki se ukvarja s profesionalno prodajo.
Splošni pogoji:Za člane znaša kotizacija 60,00 EUR z DDV na
udeleženca, za nečlane pa 120,00 EUR z DDV na udeleženca.
Znesek kotizacije nakažite na TRR pri OTP banki d.d.: 0400 0027
8921 404 – sklic 3007. Prijavnico in dokazilo o plačilu nam lahko
pošljete po pošti: TZS, Dunajska 167, 1000 Ljubljana ali na e-naslov:
info@tzslo.si. Znesek vplačane kotizacije se vrne v primeru, da se
pisno odjavite vsaj 3 delovne dni pred izvedbo dogodka, v naspro-
tnem primeru vam bomo kotizacijo, kljub neudeležbi, zaračunali
v celoti. Kotizacijo povrnemo tudi v primeru, da dogodka ne izve-
demo, o čemer vas bomo pravočasno obvestili, zato vas prosimo,
da navedete elektronski naslov, kamor lahko sporočimo morebitne
spremembe oziroma odpoved. S prijavo potrjujete, da so prijavlje-
ne osebe predstavniki navedenega podjetja. Posredovane osebne
podatke bo TZS uporabljala samo za namen izvedbe dogodka, ob-
veščanja prijavljenih in posredovanja morebitnih gradiv. L.D.P.
PRIJAVNICA
Izberite dogodek, ki se ga želite udeležiti (obkrožite):
a) Brezplačno regijsko srečanje s člani TZS v Mariboru – Hotel City Maribor, 11. 3. 2025
b) Brezplačni webinar »Kako smotrno razporediti sredstva za kibernetsko varnost glede na velikost podjetja- on-line, 18. 3. 2025
c) Učinkovita komunikacija za uspešno prodajo in zadovoljstvo kupcev v trgovinah – Ljubljana, 19. 3. 2025
Naziv in naslov podjetja:
Davčna številka: Matična številka:
Telefon: E-naslov (OBVEZNO*):
Ime in priimek udeležencev:
1. E-naslov:
2. E-naslov:
Datum: Podpis odgovorne osebe:
S podpisom potrjujemo, da so prijavljene osebe predstavniki navedenega podjetja. Posredovane osebne podatke bomo uporabljali samo za namen izvedbe tega
dogodka in obveščanja prijavljenih na dogodek ter posredovanje morebitnih gradiv.
7
WWW.TZSLO.SI
T – Informacije« so pripravili: Mija Lapornik, Barbara Krivic, Nika Pečevnik, Tanja Rudolf, Lucija Dobnikar Premk, Primož Gorenc in Karmen Fortuna. Uporaba in
objava podatkov (delno ali v celoti) je dovoljena le z navedbo vira. Odgovorna urednica: Karmen Fortuna. Lektoriranje: Karmen Fortuna. Izdajatelj »T-Informacij«
je Trgovinska zbornica Slovenije, Dunajska cesta 167, Ljubljana, tel.: 01 5898 212 ali 01 5898 213, e-naslov: info@tzslo.si, spletna stran: www.tzslo.si, TRR: SI56
0400 0027 8921 404 pri OTP banki d.d. V skladu z Zakonom o davku na dodano vrednost (UL RS, št. 13/11 – UPB, s spremembami in dopolnitvami) se za to
publikacijo plačuje 5 % davek na dodano vrednost.
III TRGOVINA V ŠTEVILKAH
Poročilo o gibanju plač za december 2024
Statistični urad Republike Slovenije je v Uradnem listu RS, št.
12/25, objavil Poročilo o gibanju plač za december 2024:
1. Povprečna mesečna bruto plača na zaposleno osebo v Slove-
niji za december 2024 je znašala 2.803,97 EUR in je bila za
11,3 % višja kot za november 2024.
2. Povprečna mesečna neto plača na zaposleno osebo v Sloveni-
ji za december 2024 je znašala 1.825,75 EUR in je bila za 13,3
% višja kot za november 2024.
3. Povprečna mesečna bruto plača za obdobje januar–december
2024 je znašala 2.394,92 EUR in je bila za 6,2 % višja kot za
obdobje januar–december 2023.
4. Povprečna mesečna neto plača za obdobje januar–december
2024 je znašala 1.526,02 EUR in je bila za 3,8 % višja kot za
obdobje januar–december 2023.
5. Povprečna mesečna bruto plača za obdobje oktober–decem-
ber 2024 je znašala 2.569,95 EUR. P.G.
Prispevki za socialno varnost samozaposlenih za februar 2025
Bruto zavarovalna osnova (BZO) v EUR
Prehodni davčni podračun Referenca
60 % PP** 3,5 PP***
1.436,95 8.382,22
2.394,92
Prisp. zavarovanca za PIZ 15,50% 222,73 1.299,24
Prisp. delodajalca za PIZ 8,85% 127,17 741,83
Skupaj prispevki za PIZ SI56 011008882000003 SI19 DŠ-44008 349,90 2.041,07
Prisp. zavarovanca za ZZ 6,36% 91,39 533,11
Obvezni zdravstveni prispevek pavšalni znesek 35,00 35,00
Prisp. delodajalca za ZZ 6,56% 94,26 549,87
Prisp. za poškodbe pri delu 0,53% 7,62 44,43
Skupaj prispevki za ZZ SI56 011008883000073 SI19 DŠ-45004 228,27 1.162,41
Prisp. zavarovanca za starš. var. 0,10% 1,44 8,38
Prisp. delodajalca za starš. var. 0,10% 1,44 8,38
Skupaj prispevki za starš. var. SI56 011008881000030 SI19 DŠ-43001 2,88 16,76
Prisp. zavarovanca za zaposl. 0,14% 2,01 11,74
Prisp. delodajalca za zaposl. 0,06% 0,86 5,03
Skupaj prispevki za zaposl. SI56 011008881000030 SI19 DŠ-42005 2,87 16,77
Skupaj drugi prisp. 5,75 33,53
PRISPEVKI SKUPAJ 583,92 3.237,01
DŠ pomeni davčna številka zavezanca
* Povprečna mesečna bruto plača za leto 2024 (PP): 2.394,92 EUR
** Minimalna osnova za prispevke samozaposlenih v letu 2024 znaša 60 % zadnje
znane povprečne letne plače: 60 % od 2.394,92 EUR = 1.436,95 EUR
*** Najvišja možna zavarovalna osnova: zavezanec lahko prispevke plača naj-
več od osnove, ki znaša 3,5 PP (v skladu s petim odstavkom 145. člena ZPIZ-2):
2.394,92 x 3,5 = 8.382,22 EUR
Davčni organ bo sestavil predizpolnjen obračun prispevkov za socialno varnost
(POPSV) in ga najpozneje do 10. dne v mesecu za pretekli mesec vročil zavezancu
elektronsko prek portala eDavki. Če podatki v POPSV niso pravilni in/ali popolni,
ali če POPSV ni bil odložen, mora zavezanec v sistem eDavki sam predložiti OPSV
najpozneje do 15. dne v mesecu za pretekli mesec. Prispevki morajo biti plačani
najpozneje do 20. dne v mesecu za pretekli mesec.
Vir: Ministrstvo za finance, Finančna uprava RS, februar 2025. K.F.
VABI: Napovednik naslednjih regijskih srečanj TZS s člani:
Ljubljana – 8. april 2025 ob 13.00 uri,
Sežana – 13. maj 2025 ob 13.00 uri,
Novo mesto – 5. junij 2025 ob 13.00 uri.